Like Us On FB!

Saturday 3 May 2014

Balik Kampung Cergas Bertenaga


Rindu bertandang..Dah lama kami tidak pulang ke Kelantan. Hampir 5 bulan sejak berpantangkan Zinnirah.Cuti Hari Pekerja yang jatuh pada hari Khamis memberi ruang untuk kami pulang ke Kota Bharusetelah sekian lama.Memandangkan harga tiket kapal terbang pergi balik yang mencecah RM900 untuk satu keluarga, kami akhirnya membuat keputusan untuk pulang ke KB dengan memandu sahaja,berbekalkan dengan doa dan harapan agar kedua-dua si cilik solehah tidak membuat sebarang drama di sepanjang perjalanan.

Alhamdulillah,pada hari perjalanan,semuanya berjalan lancar.Zinnirah usah dikata,memang baik sahaja memanjang.Si Zunnurain pula ada sedikit drama, tapi secara keseluruhannya semuanya dalam kawalan dan dipermudahkan Allah SWT.Kami bertolak dari Shah Alam pada 830 pagi dan sampai di KB pada pukul 5 petang dengan 3 kali hentian di R&R dan stesen minyak untuk berehat sementara serta menguruskan keperluan diri dan anak-anak.

Setelah sekian lama dalam perjalanan, Incik suami memberitahu sesuatu:
Incik Suami: Dah 6 jam kita memandu,tak sedar masa berlalu.Yang peliknya,tak rasa penat..
Saya: Haah, ayang pun rasa camtu gak.Nape ye?Tapi Alhamdulillah,semuanya ok..Allah permudahkan.

Perbezaan yang sama juga dialami oleh kami ketika membeli belah minggu lepas di Sogo.Bayangkan kami membeli belah lebih daripada 4 jam, dan tidak merasa penat, lenguh-lenguh dan sakit badan akibat berjalan dan berdiri pada jangka masa yang lama.

Kalau dulu, saya lah yang paling mudah lenguh dan cepat “surrender” bila terpaksa berjalan lama.1 jam berjalan dan berdiri sudah cukup untuk membuatkan saya sakit pada kedua lutut dan pergelangan kaki. Sekarang,nampaknya semua sudah berubah.Badan lebih sihat bertenaga dan saya juga makin kurang stress bila kesihatan lebih terjaga.

Rahsia Kekal Sihat

Tiada rahsia yang pelik melainkan kami mengamalkan supplemen untuk memperbaiki nutrisi kami.Saya mengamalkan pengambilan Set Kesihatan Optimum Shaklee sejak berpantangkan Zinnirah,dan hasilnya cukup memuaskan,membuatkan saya mengambil keputusan untuk menjadi salah seorang pengedar produk ini.

Set Kesihatan Optimum terdiri daripada B Complex,Vitamin C dan juga Vitalea (multivitamin).Berikut antara manfaat bagi setiap vitamin yang terdapat dalam set ini.

B Complex: 

Mengandungi 8 komponen penting vitamin B termasuklah 100% biotin dan asid folik.Kesemua 8 komponen ini perlu diambil pada masa yang sama untuk memastikan keseimbangan dan keberkesanan supplemen.



Antara manfaat utamanya ialah:
  • Menukar makanan kepada tenaga – bantu penghadaman,menukar lemak,protin,dan karbohidrat kepada tenaga,sekaligus mengurangkan masalah kelesuan dan keletihan.
  • Melawan Tekanan – memastikan kesihatan fungsi saraf,sekaligus meredakan sakit kepala,kemurungan,tekanan dan insomnia.
  • Rambut beruban dan gugur – membaiki masalah kulit kepala,kelemumur,rambut beruban dan mengekalkan kesihatan rambut.
  • Mencegah anemia – membantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibodi
  • Membantu tumbesaran – menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak-kanak disamping membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru
  • Meredakan senggugut 
Sustained Release Vita C 500mg:

Setiap tablet Vitamin C mengandungi 7.5 hidangan buah oren dan pembebasan sebanyak 1.5 vitamin C tersebut ke dalam badan kita bagi setiap jam.Untuk pengetahuan, manusia tidak boleh menghasilkan vitamin C sendiri. 1 batang rokok sahaja mampu melupuskan 50-100mg vitamin C. Tekanan dan keresahan akan mempecepatkan penyusutan vitamin C. Jadi , badan kita memerlukan bantuan untuk melengkapi nutrisi yang sedia ada.


Antara manfaat supplemen ini ialah:

  • Peningkatan Sistem Imun – membina sel darah merah yang sihat bagi penyerapan zat besi yang lebih baik,mengurangkan symptom flu dan selsema,alergi hidung dan kulit,asthma,dan membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman.
  • Mencantikkan Kulit – ambil vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah,melambatkan penuaan,dan menyekat pembentukan pigmen.Pigmen adalah penyebab utama pembentukan jeragat.
  • Memperbaiki Insomnia – Memperbaiki insomnia ,keresahan dan stress
  • Mengekalkan Kolestrol Sihat – Mengurangkan kolestrol dan tekanan darah di samping mengekalkan kapilari darah yang sihat serta menghalang pendarahan dalaman,hidung berdarah etc.
Vitalea (multivitamin):

Merupakan multivitamin dan mineral yang pertama di cipta di dunia.Setiap tablet mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah,12 Vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana yang disarankan oleh RDA.Ujian klinikal telah membuktikan bahawa dengan pengambilan Vitalea selama setahun,boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%.


Antara manfaat Vitalea ialah:

  • Penambahan tenaga segera-pemberi tenaga dan kecergasan tubuh untuk melakukan kerja seharian
  • Pelengkap nutrisi- kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting boleh menyebabkan anemia dan pelbagai masalah kesihatan yang lain
  • Metabolisme – sangat membantu dalam stimulasi metabolism dan melambatkan proses penuaan
  • Elemen penting pada sel tubuh – menyediakan asas nutrisi,memastikan sel hidup,pertumbuhan sel baru,membantu proses pembesaran,pertumbuhan rambut,kulit,otot,kuku,hormon.
  • Melindungi organ – melindungi fungsi buah pinggang,jantung dan hati
Berikut merupakan testimoni Set Kesihatan Optimum dari pelanggan-pelanggan Set Kesihatan Optimum yang telah berpuas hati setelah mencuba produk ini.

Testimoni 1:


Testimoni 2:



Testimoni 3:



Testimoni 4:


Testimoni 5:




Harga runcit bagi Set ini ialah :

B Complex: RM 53.75 untuk 120 tabs. Tahan 4 bulan.

Vitamin C: RM92.50 untuk 180 tabs. Tahan 3- 6 bulan.

Vitalea : RM88.75 untuk 120 tabs. Tahan 2-4 bulan.

Namun,jika anda mendaftar sebagai ahli (RM75 untuk seumur hidup),anda layak untuk menikmati harga diskaun dan penjimatan sebanyak RM47 untuk set ini.Cukup berbaloi~

Jika anda berminat untuk mendapatkan set ini ,atau ingin menjana side income bersama kami, hubungi saya terus di 019-7626464.Dengan pembelian produk ini melalui saya, anda layak untuk mendapatkan konsultasi percuma dan peluang menjana pendapatan sampingan bersama kami.

Fast Action Fast Result!









0 Comments:

Post a Comment