Like Us On FB!

Saturday 10 May 2014

Sorry Boss!!!Saya Terpaksa Berhenti Kerja!


Saya mula berbincang dari hati ke hati dengan Mia.Saya bertanya dengan Mia apa yang Mia mahu capai dalam hidupnya.

"Berapa income sebulan yang Sayang mahu?"

"Kereta apa yang Sayamg impikan"

"Kehidupan macam mana yang Sayang inginkan?"

"Berapa banyak yang Sayang mahu  sumbangkan kepada orang lain dalam tempoh sebulan?"

"Kejayaan yang macam mana yang Sayang mahu capai dalam kehidupan?"

"Sayang mahu mengejar KERJAYA yang hebat, ATAU menjadi seorang IBU & ISTERI yang mempunyai banyak MASA BERKUALITI dengan keluarga,tetapi pada masa yang sama tetap mempunyai INCOME yang lumayan?"

Banyak lagi soalan yang saya tanya dan saya minta senaraikan satu persatu.

Ini summary yang dapat saya buat mengenai impian BESAR Mia itu.

"Kalau boleh,Mia nak duduk di rumah.Tak perlu pergi kerja.Tapi dalam amsa yang sama,Mia nak income sebulan RM20,000.Mia nak pakai kereta Mercedes atau BMW.Kalau boleh Mia nak keluarkan zakatsebanyak mungkin untuk bantu  lebih ramai orang Islam yang lain.

Banyak lagi impian yang mia mahukan .Tak salah mempunyai impian yang besar.Cuma Mia tersentap apabila saya bertanya soalan 'maut' ini kepadanya.

"Adakah apa yang Sayang buat sekarang membolehkan Sayang mencapai apa yang Sayang impikan?"

                                                                 
Ini adalah antara petikan yang terdapat dalam e-book Sorry Boss!!Saya Terpaksa Berhenti Kerja hasil nukilan Mohd Firdaus Mat Saad.

Tips Motivasi Usahawan Percuma!!
Boleh Download E-Book PERCUMA di:

Hayatilah kisah sebenar beliau dan isterinya,Kam Maria yang mengenali bisnes Shaklee dan akhirnya Maria, terpaksa berhenti kerja setelah 6 bulan menjalankan bisnes online.Kini, Maria merupakan salah seorang Working At Home Mother (WAHM) dan menjana pendapatan 5 angka sebulan hanya dari RUMAH.

Mungkin bacaan ini boleh memberi inspirasi kepada anda untuk memberanikan diri untuk menceburi bidang perniagaan.Mungkin ia boleh memberi kekuatan kepada anda untuk keluar dari comfort zone untuk berjaya.

Saya hanya berkongsi.Yang selainnya terletak pada anda sendiri.

Semoga bermanfaat.




PS: En Firdaus juga menjadi 'duta' bagi kursus Dr Azizan












0 Comments:

Post a Comment