Like Us On FB!

Tuesday 4 March 2014

Shaklee vs Herbalife

Boringkan,asyik kena jadi bahan buli orang?Just because our size is 'slightly' bigger,ramai yang underestimate  kebolehan kita =(

Nak Kurus dan Slim??

Tentu boleh bebbbb...

Tips dia senang je sebenarnya...you have to monitor your calory intake.Make sure that calory intake kita lagi kurang daripada metabolisme badan.Untuk ini,saya syorkan anda untuk guna application Myfitnesspal.Ramai juga yang dah berjaya dengan cara ini sebab nombor-nombor kalori tu agak menakutkan jugakla..heehee...Yang paling best,it's Free of Charge!!

Tapi,tak dinafikan juga ada di antara kita yang perlukan bantuan..Berlambak produk kelansingan di pasaran sekarang, termasuklah Herbalife,Shaklee,Jusmate,Advance Slim,Hi Goat etc.Tapi yang ramai orang dok curious is perbezaan antara Herbalife dan Shaklee.

To be frankly speaking,saya TAK TAHU,haha...Saya tak suka buat-buat tahu,sedangkan saya sendiri tak cukup ilmu.Tapi entah kenapa harini rasa datang wahyu, rajin sket nak menggoogle pasal ni,so ini adalah apa yang saya jumpa.Credit to Puan Aishah,who has consumed both Shaklee and Herbalife.Check it outtt!

 *********************************************************************************

 OK hari ini saya nak buat sedikit perbandingan pengurusan berat badan dua jenis produk yang semakin popular dan 'logik' pada pendapat saya la. walaupun sebenarnya anda boleh slimming secara semulajadi dengan mengamalkan kalori defisit serta bersenam, tetapi realitinya kebanyakan orang menjalani gaya hidup yang tidak kondusif seperti kekangan masa dsb. dan juga tak cukup kekentalan hati. Maka sedikit 'bantuan' diperlukan dalam proses nak kurus secara sihat, iaitu supplement dari Shaklee ATAU pengganti makanan dari Herbalife.


Saya pernah mengamalkan Herbalife jadi saya amat faham logik di sebaliknya. Saya tak berjaya mengurangkan berat sangat kerana sifat saya yang gemar makanan. Herbalife menawarkan pengganti makanan dengan Formula 1, Formula 3 yang tinggi protein serta teamix yang membantu metabolism. Herbalife mencadangkan penggantian dua hidangan harian dengan pengambilan formulanya yang tinggi protein dan rendah kalori. Bila anda dapat mengawal keinginan terhadap snek2 manis serta pengambilan karbohidrat lainnya, maka mungkin akan dpt mengurangkan berat dengan jayanya.

Shaklee pula menawarkan 2 supplemen yang berfungsi untuk detox dan bakar iaitu Herblax/Alfalfa dan juga Lecithin/Omega Guard. Kemudian ada juga produk seakan Formula 1/Formula 3 dari Herbalife iaitu Cinch Shake, dan ESP Soy Isolate Protein dan juga produk seakan Teamix iaitu Cinch Tea.



Apa yg berbeza antara ESP dan F1/F3 adalah kandungan protein dalam ESP ada 50g dalam setiap 100g, manakala F1 ada 35g protein setiap 100g, manakala F3 pula 83g setiap 100g. ESP bukan produk pengurusan berat badan yang disyorkan Shaklee akan tetapi Cinch Shake merupakan produk yang dicipta untuk tujuan itu. Apa yg berbeza dengan Herbalife, Cinch Shake diformulakan dengan LEUCINE, yang berupaya mengekalkan otot semasa penurunan berat badan.





LEUCINE adalah protein penting yang sering digunakan oleh atlit. Ia berfungsi :

  • memberi rasa kenyang lebih lama
  • beri signal kepada tubuh untuk mengekalkan otot disamping menambahnya
  • menyokong penambahan kadar metabolic akibat daripada pengekalan otot.


Jadi pengambilan Cinch akan mempercepatkan proses penurunan berat dengan fungsi formula LEUCINE yang wujud di dalam Cinch Shake.


Set slimming Shaklee yang juga datang dengan fungsi detox, dan pelarutan lemak juga membantu banyak dalam memberi keberkesanan yang lebih kepada program diet anda.

Apa pun dalam apa jua program diet Herbalife ke Shaklee ke, jika anda tak kawal pemakanan dan melantak juga macam biasa, memang agak sukar nak nampak kesan cepat. Susah juga jika Lecithin tu dijadikan passport untuk melantak dengan lebih banyak..susah nak kata..huhu

*********************************************************************************


So, sorilah...buat masa ni satu artikel ni je yang saya jumpa so far...al maklum ibu yang bekerja,tak sempat nak google lama-lama,dok selalu berebut komputer ni dengan anak dan suami . Ni pun stay up tengah-tengah malam ,tunggu suami dan kanak-kanak riang tidur dulu,baru boleh guna komputer ni secara bermaharajalela,hohoho..

Secara kesimpulannya, both Shaklee dan Herbalife ni sama-sama produk makanan kesihatan, dan membekalkan nutrisi semasa berdiet.Both produk yang bagus...jadi toksah la gaduh-gaduh naa produk mana yang lagi power..Haha..tak matang okeh?

My advice is to those yang dah beli produk kesihatan ni, please make sure tanya distributor the correct way of consuming the product.Tak adalah korang terkapai-kapai figure out sendiri macam mana cara makan benda-benda ni kan?To distributor pula, please prepare jadual untuk your customer and do some follow up sket...kasik motivasi,tazkirah,tips etc.Provide your best service to others.Ok,peringatan untuk diri saya jugalah..hehe..

So, sape-sape nak cari Shaklee distributor yang baik hati lagi penyayang,PM saya atau whatsapp 019-7626464 (teeeeeheeee!).Kalau nak beli produk herbalife, boleh cari pengedar Herbalife yang tinggal berdekatan dengan anda.

Anyway, kalau ada orang Herbalife yang baca artikel ni,sudi-sudilah kongsi input tentang produk anda especially kalau anda pernah makan Shaklee juga.Let's make this a platform to share our knowledge on the products  :)


Tenkiu~


2 Comments:

Tq for sharing..so useful

saya juga pengguna herbalife dn sekarang saya lebih selesa dengan shaklee kerana ia berkesan pada saya...my body needs ade di shaklee...terima kasih allah terima kasih shaklee...

Post a Comment